Liceum

Aktualności

Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions

1. Co to właściwie jest?

Głęboka woda. Nowe technologie są Twoją pasją? W naszym programie będziesz miał/miała okazję przekonać się jak to jest współpracować z międzynarodowymi organizacjami, pracować zespołowo w oparciu o reguły i metodyki korporacyjne i startupowe, sprzedawać swoje pomysły i budować portfolio. Krótko mówiąc: przekonasz się jak to jest być częścią najbardziej niezwykłego i rewolucyjnego biznesu w historii. Nie będzie łatwo, nie będzie nudno – a na najlepszych czeka unikalna nagroda.
Komputer jest ważną częścią Twojego życia? Zapraszamy na pokład.

2. OK, ale jak to działa?

Każdy uczestnik otrzyma dostęp do prywatnej platformy pracy i komunikacji zdalnej zbudowanej na platformie Microsoft Azure / 365 / Power Platform. Praca będzie podzielona na zadania dla pojedynczych osób jak również zadania wymagające współpracy i umiejętności komunikacji i budowania zespołów. Program poszczególnych wyzwań i zadań nie będzie znany z góry – uczestnicy będą otrzymywali wskazówki w postaci zagadek, szyfrów bądź w postaci prostych instrukcji – ale publikowanych i dostępnych jedynie w bardzo krótkich (i losowych) przedziałach czasowych. Poza zadaniami, uczestnicy będą ćwiczyć zdolności managerskie, prezentacyjne, medialne i strategiczne. Dodatkowa wiedza będzie prezentowana w postaci spotkań online z mentorem programu, wykładów, materiałów multimedialnych bądź interaktywnych warsztatów. Poza regularnymi aktywnościami, zespół będzie miał okazję spędzać wspólnie czas na dedykowanym serwerze Discord, grając online, streamując bądź rozmawiając na tematy technologiczne i nie tylko. Na najbardziej aktywnych uczestników czekają nagrody przyznawane podczas trwania projektu. Najlepsi laureaci otrzymają osobistą rekomendację mentora projektu, wraz z referencjami i listem polecającym jak również dedykowany program promocji kandydata w zakresie poszukiwania pracy, wyboru kierunku studiów bądź kontaktu z funduszami VC dla laureatów zainteresowanych budowaniem własnego biznesu. Wszelkie pomysły czy gotowe rozwiązania zbudowane przez uczestników projektu a prezentujące realną rynkową wartość – zostaną przekierowane do potencjalnych inwestorów bądź klientów – z zachowaniem praw autorskich i majątkowych uczestników projektu.

3. Co muszę zrobić, aby wziąć udział?

Nie musisz być matematycznym czy informatycznym geniuszem, aby trafić do zespołu projektowego. Szukamy osób dla których nowe technologie są częścią życia i pasją rozwijaną od dawna. Jeśli interesujesz się komputerami od strony oprogramowania bądź sprzętu, maszynami retro bądź najnowszymi nowinkami, śledzisz rynek i czekasz na nowe produkty, premiery procesorów, kart graficznych czy innych podzespołów,

uwielbiasz Windowsa, a może nietypową dystrybucję Linuxa czy może jesteś wyznawcą platformy Apple… Być może komputer jest dla ciebie platformą kreatywną umożliwiającą tworzenie muzyki, materiałów wideo, grafiki, animacji. Jeśli kochasz gry, może stremujesz swoje przygody albo grasz z przyjaciółmi online, a może grasz w profesjonalnej lidze albo o tym właśnie marzysz…
Innymi słowy: jeśli komputer to dla ciebie coś więcej niż tylko komputer, masz 10 lat i więcej – nadajesz się!

4. Czy uczestnicy projektu będą zwalniani z zajęć / traktowani preferencyjnie / nagradzani za udział
w projekcie przez nauczycieli etc.?

Nie. Projekt jest całkowicie niezależny od zwykłego toku i programu nauczania. Uczestnicy nie będą
automatycznie traktowani w sposób preferencyjny – chyba że dyrekcja / nauczyciel uzna inaczej. (np. jeśli
uczestnik wygra jedną z nagród w projekcie bądź ukończy go jako jeden z najlepszych)
Chcemy, aby projekt pozostał zupełnie niezależny od standardowych zajęć szkolnych. Uczestnicy będą musieli sami zdecydować o tym, ile czasu i energii będą poświęcać szkole a ile zadaniom w projekcie. Tak czy inaczej – każdy uczestnik będzie miał znacznie więcej pracy niż przeciętny uczeń – warto o tym pamiętać.

5. Co jeszcze warto wiedzieć?

a. Czas trwania projektu to 1 rok szkolnych dla jednej grupy.
b. Wielkość grupy to między 10 a 20 uczestników.
c. Rola nauczycieli w projekcie zostanie ustalona w trakcie trwania pierwszej edycji.
d. Zadania projektowe będą miały charakter praktyczny i nie będą w żaden sposób połączone z programem
nauczania jakiegokolwiek z przedmiotów.
e. Zadania w projekcie będą traktowane jako informacje poufne i uczestnicy będą zobowiązani do
zachowania tajemnicy na temat szczegółów pracy, zadań, wskazówek i materiałów przekazanych przez
mentora projektu. Tylko dyrekcja placówki będzie miała dostęp do platformy projektu oraz będzie
dysponować pełną wiedzą na temat charakterystyki projektu i jego treści.
f. Program jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.
g. Uczestnicy muszą posiadać własny komputer i dostęp do szerokopasmowego Internetu – to jedyne
formalne kryterium projektu

Rt Hon. The Lord Baron
Paul M. Piecuch, CstS
of Cargoll, county Cornwall.
www.paulpiecuch.com