Liceum

AMELIA SKULSKA kl. VIII a

Konkursy kuratoryjne - wspomnienia rodziców i uczniów

DLA UCZNIÓW

  1. We wrześniu Pani nauczycielka j. polskiego zaproponowała mi udział w konkursie z j. polskiego. Przez cały rok szkolny uczestniczyłam w systematycznych dodatkowych zajęciach, mniej więcej 2 razy w tygodniu. Najbliższą mi metodą nauki były szczegółowo rozpisane notatki od Pani nauczycielki z poszczególnych tematów. 
  2. Konkurs był podzielony na trzy etapy. Każdy z nich był o innym poziomie trudności. Pierwszy etap przeszłam bezproblemowo, mogę powiedzieć, że podobnie jak i trzeci. Najtrudniejszy dla mnie był drugi etap i on sprawił mi najwięcej trudności ze względu na tematykę.
  3. Bardzo dużą pomoc w przygotowaniach otrzymałam od mojej nauczycielki języka polskiego, Pani Anny Dumy. W trakcie nauki dostawaliśmy gotowe szczegółowe notatki oraz zadania i prace pisemne do wykonania w domu. Wielokrotnie Pani poświęcała nam swój czas przed i po lekcjach, była ogromnym wsparciem i wkładała dużo pracy w przygotowania.
  4. Moim młodszym koleżankom i kolegom, chcącym brać udział w takim konkursie pragnę powiedzieć, iż dodatkowa nauka może okazać się ciekawa i pożyteczna. Ponadto warto podejmować się nowych wyzwań i dążyć do wyznaczonych celów. Doradzam, aby próbować i nie bać się ani stresu, ani nadmiaru pracy.
  5. W wolnym czasie uwielbiam spotykać się z przyjaciółmi, słuchać muzyki oraz gotować. Czasem gram na gitarze, lubię chodzić na zakupy a także poświęcać czas moim zwierzętom.
  6. W mojej szkole najbardziej podoba mi się możliwość korzystania z nauki  w oddziale dwujęzycznym. Uczestnictwo w lekcjach prowadzonych w j. angielskim z kilku przedmiotów oraz wysiłek nauczycieli przyczyniły się do tego, iż dobrze posługuję się tym językiem.   

DLA RODZICÓW

  1. Przygotowania mojej córki do konkursu w dużej mierze odbywały się na zajęciach dodatkowych w szkole. W domu Amelia oglądała zalecone filmy, czytała książki i uczyła się z notatek otrzymanych od Pani nauczycielki.
  2. Jeśli mogłabym doradzić coś rodzicom dzieci, które chciałyby brać udział w takich konkursach, to na pewno będzie to udzielanie pełnego wsparcia mimo obaw o stres, o dodatkowe godziny nauki, o rywalizację w obcym środowisku, gdyż okazały się one rzeczami absolutnie możliwymi do przejścia. Ponadto uważam, że dzięki temu konkursowi egzamin ósmoklasisty był o wiele łatwiejszy i mniej stresujący dla mojej córki.
  3. Rodzicom, którzy zastanawiają się nad wyborem tej szkoły mogę doradzić, aby biorąc pod uwagę indywidualne podejście do ucznia w klasie, możliwość nauki języków obcych w trybie 5 lekcji w tygodniu, oddziały dwujęzyczne, liczne zajęcia dodatkowe oraz uczestnictwo w kółkach tematycznych, nie wahali się podjąć takiej decyzji.