Liceum

Innowacje 2018/19

Dzień I
Ludzie listy piszą…

Od przepięknych i wzruszających listów do rodziców czwartoklasiści rozpoczęli pierwszy Dzień Innowacji. Listy samodzielnie wrzuciły do skrzynki pocztowej oraz w formie załączników wysłały do swoich rodziców. Samodzielnie pobrały aplikację rozpoznającą kody QR i dzięki niej dotarły do  Muzeum Historycznego Miasta Tarnobrzega, gdzie na dzieci czekały stare listy, mapy, obrazy, kroniki, roczniki ... słowem moc źródeł historycznych.  

Dzień II
A czego ty życzysz Polsce?

11 listopada Polska obchodzi swoje powtórne urodziny. To nie tylko smutny, listopadowy dzień, ale wesołe święto. W ramach Innowacji MK powstały przepiękne prace plastyczne, flaga z biało-czerwonych motylków i mapa Polski z życzeniami.  Nauka nie poszła w las. Dowodem tego były życzenia dzieci dla Polski, wynikające z poznania przeszłości naszego kraju – życzenia mądre i pełne troski o nasz kraj. 

Dzień III
Od Bałtyku po Tatry!

W niezwykłej, magicznej atmosferze  przebiegała grudniowa innowacja. Tym razem dzieci przebyły Polskę wzdłuż i wszerz. Były nad Bałtykiem i w górach. W Wielkopolsce, na Śląsku, Mazurach i Mazowszu. W wyniku działań innowacyjnych  powstała niezwykła przestrzenna mapa Polski z własnoręcznie wykonanymi przez dzieci symbolami poszczególnych regionów. Nie brakuje na niej Poznańskich Koziołków, Smoka Wawelskiego, Syrenki Warszawskiej, toruńskich pierników czy gdańskiego Neptuna. Można też obejrzeć karty do gry, czy zaglądnąć do poradników kulinarnych. 

Dzień IV
Bajkowy teatr.

W ramach działań innowacyjnych dzieci wyjechały do rzeszowskiego teatru „Maska”. W planie była lekcja teatralna i spektakl „Akademia Pana Kleksa” według książki Jana Brzechwy, którą dzieci czytały niedawno. Zaprzyjaźniły się z kukłami, pacynkami i marionetkami. „Bardzo się nam podobało. Mogliśmy porównać książkę z pomysłem reżysera” – wspomina jedna z uczestniczek wycieczki. 

Dzień V
Spotkanie z Małym Księciem.

Tym razem nagraliśmy słuchowisko w pięciu wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, francuskiej i hiszpańskiej. Zapis dźwiękowy dotyczył trzech sparafrazowanych fragmentów książki „Mały Książę”. Dzieci samodzielnie stworzyły także okładki na płytę CD, która została wylicytowana przez gości koncertu charytatywnego.  Dzieci udowodniły, że twórcza wymiana łamie schematy myślowe i popycha myślenie na nowe tory.