Liceum

FOUR SCHOOLS ONE LANGUAGE

We wrześniu 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę ze szkołami podstawowymi z oddziałami dwujęzycznymi z całej Polski.  Jest to samodzielna, oddolna inicjatywa dyrektorów szkół mająca na celu wspieranie uczniów i motywowanie ich do podejmowania ciekawych, międzyszkolnych projektów. Są z nami szkoły z:   

Warszawy - Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego

Kartuz - Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Kazimierza w Kartuzach

Sokołowa Podlaskiego - Szkoła Podstawowa nr 1, Sokołów Podlaski

Podczas regularnych spotkań nauczycieli koordynatorów projektu oraz dyrektorów szkół na platformie internetowej Zoom stworzyliśmy plan naszej współpracy, który już zaowocował wymianą emaili pisanych przez uczniów oraz wieloma ciekawymi pomysłami na przyszłość.   

FOUR SCHOOLS ONE LANGUAGE

Oliwia Piwińska

Nasza szkoła od pierwszego semestru tego roku postanowiła podjąć się współpracy z innymi szkołami dwujęzycznymi w Polsce. Proces ten toczy się do tej pory. Od dłuższego czasu wymieniamy się między sobą informacjami, za pomocą różnych technik. Na początku pisaliśmy do siebie maile. Wszystko rzecz jasna w języku angielskim. Nie brzmi to nadzwyczajnie lecz było przy tym wbrew pozorom dużo zabawy! Tym razem do gry wkroczył filmik, mający na celu przedstawić nas, nasze bliskie otoczenie i naszą szkołę. Według mnie jest to świetny krok w drodze do rozwoju języka angielskiego i poznania nowych osób. Warto zaznaczyć, że tym razem nie uczymy się typowo z książki, a przy pomocy dobrej zabawy. Myślę także, że udział w takich projektach pomoże również złamać "barierę językową", która zapewne towarzyszy nie tylko mi, a także wielu innym osobom. Taki właśnie rodzaj nauki jest najlepszy, a biorąc pod uwagę fakt dużej ilości nauki w tym roku szkolnym wręcz wskazany i przychylny!
Oliwia Piwińska uczennica klasy VII b (oddział dwujęzyczny)  

SPOTKANIE WIELKANOCNE  

W okolicach Wielkanocy miało miejsce następne spotkanie online w kierunku współpracy szkół dwujęzycznych. My i nasi dwujęzyczni kompani przedstawiliśmy swoje tradycje oraz złożyliśmy sobie życzenia z okazji tegorocznych świat wielkanocnych. Atmosfera była bardzo przyjazna. Ba, niektóre klasy zostały specjalnie udekorowane przed spotkaniem, na stołach były babki i inne symbole wielkanocne! Jest to dla nas wszystkich następny krok w kierunku rozwoju naszych zdolności lingwistycznych oraz interpersonalnych. Bardzo cieszymy się, że możemy kontynuować tę współpracę. Mamy nadzieję, że pewnego dnia uda nam się wszystkim spotkać. Była to dla nas ważna, ale i przede wszystkim zabawna „lekcja”. Oliwia Piwińska, Hanna Czarnecka, Szymon Frohlich, Kacper Rydzak, Konrad Hudela (uczniowie klasy VII b oddziału dwujęzycznego)  

LOGO I NAZWA PROJEKTU    

To był majowy wtorek. Tego dnia mieliśmy kolejne spotkanie online z innymi klasami dwujęzycznymi z Polski. Podczas tego łączenia mieliśmy za zadanie wybrać logo i nazwę, która będzie symbolizować naszą współpracę. Nasze loga wykonywaliśmy na zajęciach informatyki w języku angielskim, podzieliliśmy się na grupy i wspólnymi siłami powstały projekty. Potem wszyscy oglądaliśmy to co stworzyliśmy i po głosowaniu na najlepsze logo i nazwę wybraliśmy:

Oliwia Miś, Karmen Malecki, Ania Gronkowska, Marysia Bednarska
(uczennice klasy VII b oddziału dwujęzycznego)