previous arrow
next arrow
Slider

SPOŁECZNA SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI
IM. MAŁEGO KSIĘCIA W TARNOBRZEGU KLASY 4-8

Innowacje 2021/2022

Dzień Innowacji za nami!

UCZNIOWIE KLASY 4B UCZYLI SIĘ POPRZEZ MODELOWANIE NA PRZYKŁADZIE JEDNEGO Z NAJWIĘKSZYCH GENIUSZY NA ŚWIECIE – LEONARDA DA VINCI. KIM BYŁ? JAK PRACOWAŁ? JAK SIĘ ZACHOWYWAŁ ? JAKIE CECHY CHARAKTERU POZWOLIŁY MU ODNIEŚĆ SUKCES? NA TE I NA WIELE INNYCH PYTAŃ SZUKALIŚMY ODPOWIEDZI TWORZĄC W UMYŚLE OBRAZY, DŹWIĘKI I UCZUCIA, CO ZAPEWNIAŁY NAM TECHNIKI I NARZĘDZIA NLP.  JUŻ WIEMY, ŻE CZŁOWIEK ZAWSZE PRZEKAZUJE INFORMACJE, A „NICNIEMÓWIENIE” TO OGROMNIE WAŻNA FORMA KOMUNIKACJI.

MARIOLA ŚWIĄDER – KOORDYNATOR DS. INNOWACJI


„Dzień Innowacji” z Leonardem

GENIUSZ ŁĄCZĄCY SZTUKĘ Z PRZEDMIOTAMI ŚCISŁYMI. MALARZ, NAUKOWIEC I INŻYNIER. Z PASJĄ PROWADZĄCY BADANIA NAD ANATOMIĄ CZŁOWIEKA, SKAMIENIAŁOŚCIAMI, PTAKAMI, MASZYNAMI LATAJĄCYMI, BOTANIKĄ, GEOLOGIĄ, SZTUKĄ PROJEKTOWANIA. LEONARDO DA VINCI. JEDEN Z NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH UMYSŁÓW W DZIEJACH LUDZKOŚCI. DZIĘKI JEGO DOROBKOWI MAMY PRZYKŁAD, JAK UWAŻNA OBSERWACJA ŚWIATA, NIEPOSKROMIONA CIEKAWOŚĆ I GOTOWOŚĆ DO EKSPERYMENTOWANIA PROWADZĄ DO POMNOŻENIA LUDZKIEJ WIEDZY. KIM BYŁ? JAK PRACOWAŁ? JAK SIĘ ZACHOWYWAŁ ? JAKIE CECHY CHARAKTERU POZWOLIŁY MU ODNIEŚĆ SUKCES? PRZYKŁAD LEONARDA DA VINCI WSKAŻE NAM, W JAKI SPOSÓB LUDZIE SIĘ WYRÓŻNIAJĄ I JAK UŻYWAĆ TYCH WZORCÓW, BY UZYSKAĆ PODOBNY WYNIK DO MODELU. DZIĘKI NLP DZIECI UCZĄ SIĘ, JAK SIĘ UCZYĆ. JAK PATRZEĆ NA ŚWIAT ZEWNĘTRZNY, ABY WIDZIEĆ, SŁYSZEĆ I ODCZUWAĆ, JAK INNI LUDZIE. ZACZYNAJĄ MYŚLEĆ, W JAKI SPOSÓB ZASTOSOWAĆ W ŻYCIU WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRYCH NAUCZYŁY SIĘ PODCZAS ZAJĘĆ. „JEDNĄ Z UMIEJĘTNOŚCI ROBIENIA CZEGOŚ DOBRZE, JEST FAKT, ŻE SIĘ O TYM NIE MYŚLI” – TA ZASADA NLP JEST NASZĄ MYŚLĄ PRZEWODNIĄ PODCZAS „DNIA INNOWACJI”, KTÓRY ODBĘDZIE SIĘ 19 PAŹDZIERNIKA W KLASIE 4B.

Mariola świąder


JAK EFEKTYWNIE SIĘ UCZYĆ? INNOWACJE MK

W TYM ROKU SZKOLNYM INNOWACJE MK OPIERAJĄ SIĘ NA REALIZACJI MIĘDZYPRZEDMIOTOWYCH MODUŁÓW TEMATYCZNYCH POD HASŁEM „JAK EFEKTYWNIE SIĘ UCZYĆ?”, PODCZAS KTÓRYCH WDRAŻAMY ELEMENTY PROGRAMOWANIA NEUROLINGWISTYCZNEGO (NLP). INNOWACJE MK ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W WYBRANYCH KLASACH PODCZAS TZW. DNIA INNOWACJI. PROGRAM ZOSTAŁ OPRACOWANY TAK, ABY KAŻDE DZIECKO MOGŁO PRACOWAĆ ZARÓWNO SAMODZIELNIE, JAK I W ZESPOLE. REALIZACJA PROGRAMU ROZŁOŻONA JEST W CZASIE PO TO, ABY KROK PO KROKU DOKONYWAĆ DROBNYCH ZMIAN W ŚWIADOMOŚCI UCZNIA, ZMIERZAJĄCYCH DO WYZWOLENIA CAŁEGO POTENCJAŁU TWÓRCZEGO MYŚLENIA, JAKI TKWI W KAŻDYM DZIECKU. WSZYSTKO PO TO, ABY DZIECKO ODKRYŁO NIEZWYKLE UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE TKWIĄ W JEGO UMYŚLE I WYKORZYSTYWAŁO JE PRZEZ CAŁE ŻYCIE.

MARIOLA ŚWIĄDER